Facebook, uygulamada geçirdiğiniz süreyi gösteren özelliğini yayına aldı

AnasayfaYazılarReklam & TanıtımFacebook, uygulamada geçirdiğiniz s...

Facebook, neredeyse 4 ay önce tanıttığı “Facebook’ta Geçirdiğin Süre” aracını tüm dünyada yayına aldı. Bu aracın tıpkı Instagram’da olduğu gibi uygulama içinde geçirdiğiniz zamanı gösterdiğini hatırlatalım. Sosyal ağlardaki aktivitenizi yönetmenizi sağlayan aracın gösterge panelinde Facebook’un uygulamasında bir hafta içinde her gün ne kadar vakit geçirdiğiniz gösteriliyor.

Bu aracın yayına alınmasıyla birlikte kullanımınıza günlük bir sınırlama tanımlayabileceksiniz. Böylece uygulamada geçirmek istediğiniz zaman dolduğunda Facebook bunu size hatırlatabilecek. Bu arada aynı panel üzerinden Bildirimler, Haber Kaynağı ve Facebook’taki Arkadaşlıklar ayarlarının kısayollarına da erişebildiğinizi de söyleyelim.  Özelliğe eklenen son iki kısayolun yeni olsa da özellik daha önce tanıtılan versiyondan daha farklı bir şey içermiyor.Özelliği kullanmak için Facebook’un üç çizgi düğmesine basarak Ayarlar ve Gizlilik başlığında yer alan Facebook’ta Geçirdiğin Süre’yi seçebilirsiniz.

Facebook’un uzun süredir beklenen bu özelliği yayına almasındaki gecikme ise merak konusu. Ancak bir Facebook sözcüsü bu konu hakkında şu açıklamayı yaptı:

Genel olarak hataları daha erken tespit edebilmek ve hızlıca çözebilmek için özellikleri yavaş yavaş piyasaya sürüyoruz. Araçları ortaya çıkardıktan sonra piyasaya sürülmelerini yavaşlattık böylece ekiplerimiz aracı küresel olarak yayına almadan önce bir kaç hatayı düzeltebildi.

Aslına bakarsanız hem Android hem de iOS işletim sistemlerinin son sürümlerine eklenen benzeraraçlar, mobil kullanıcıların içerik tüketimlerini daha sağlıklı hale getirmesine vesile oluyor. Aynı şekilde Instagram’da geçtiğimiz hafta yayına alınan “Aktivitelerin” özelliği de bu yükselen trendin bir parçası. Ancak genelde Ayarlar sekmesinde saklanan bu yeni özellikler, kullanıcıların bu sağlıklı kullanıma geçişini zorlaştırabilir.

Bu arada Facebook’un panelinin Instagram’ın paneliyle entegre olmadığını da belirtelim. Aslında iki uygulamanın raporunun birlikte sunulması kullanıcılara sosyal medya kullanımlarıyla ilgili daha büyük bir tablo sunabilirdi. Bunun yanı sıra Facebook masaüstü ya da tablet kullanımının da uygulamadaki verilere dahil edilmemesi oldukça ilgi çekici. Görünen o ki; şirket, kullanıcıların platformda geçirdiği zamanla ilgili tam bir rapor sunmaktan çekiniyor.

Bunun yanı sıra uygulamada geçirilen tüm zamanların detaylı olarak sınıflandırılmaması da üzücü. Sonuçta her kullanıcı uygulama içinde benzer bir profil çizmiyor. Bazı kullanıcılar yüksek etkileşimde bulunurken, bazıları sadece yazılanları okuyor.  Geçmişte şirketin yaptığı araştırmaların, Facebook’un pasif kullanımının depresyona yol açtığına yönelik sonuçlar sunduğunu düşündüğümüzde, uygulamanın kullanıcıları bu alanda bilgilendirmesinin faydalı olabileceğini düşünüyorum. Ne de olsa kullanıcıların Facebook Canlı Yayınlarında intihar etmesi, şirketin başlıca problemleri arasında yer alıyor. Üstelik Facebook bu konuda çözüm üretecek adımlar da attı.

Aynı şekilde Facebook’ta geçirdiğiniz zamanın alt kırılımları da kullanıcılara sunulmuyor.Yani geçirdiğiniz zamanın ne kadarının Haber Kaynağı’nda, Hikayeler’de, Gruplarda, mesajlaşmada ya da içerik üretiminde kullanıldığına dair bir bilgilendirme söz konusu değil. Bu alanlarda yapılacak olan detaylı bilgilendirmenin kullanıcıları, sosyal ağ kullanımlarını yeniden değerlendirmeye  yönlendirmesi de olası.

ABONE OL

Ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için hemen arayın.

0 232 472 11 74

This site is GDPR compliant.
Top