İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

CEREN MUMCU

SOSYAL MEDYA UZMANI / 25.12.2020 10:31

İlhanart Blog

2021 Yılında da Devam Edecek Sosyal Medya Trendleri

Tıpkı tasarım, moda, sağlık ve zindelik trendleri gibi sosyal medyanın da trendleri vardır. Bu trendlerden bazıları 72 saatlik bir ömre sahipken, bazıları ise yıllardır varlığını sürdürmekte. İzmir'in reklam ajansı olarak, en son trendlere ve uzun vadede işletmeyi nasıl etkileyeceğini takip etmekteyiz. Bu yazıda 2021 yılında hangi trendlerin daha yaygın olacağını öngördüğümüzü anlatıyor olacağız.

"Hikayeler"(Story) Popülerliği Artmaya Devam Edecek

2013 yılında “Kaybolan Hikayeler” özelliğinin lansmanıyla birlikte Snapchat, diğer sosyal platformlarının da izleyeceği yolu açtı. 3 yıl sonra İnstagram, Snapchat'i takip ederek yirmi dört saat boyunca durup, ardından kaybolan İnstagram "Hikayeler" özelliğini tanıttı. Ardından Facebook, Messenger, Twitter ve hatta Linkedin bu akımı takip etti. Mart ayı başlarında Twitter, diğer büyük platformların büyük başarılar gördüğü hikayeleri, kullanıma sunacağını duyurdu. Beğenme, retweet veya yanıt alamayan ve yirmi dört saat içinde kaybolan geçici içerik özelliği kullanıcılar tarafından büyük ilgi gördü.
Peki ya LinkedIn? Bir iş ortamında "hikayeler" özellikleri kabul edilebilir mi? LinkedIn’in hikayeler özelliği de kullanıcılar arasında büyük ilgi gördü.

Markanız ile alakalı anlık içerikleri yayınlayabileceğiniz videoları ve günlük görüntüleri kullanmak, özgünlükten gelişen kitleler arasındaki etkileşiminizi arttırmanıza fayda sağlayacak ve size potansiyel müşteriler kazandıracaktır. Kitlenizi harekete geçirmek ve ilgili potansiyel müşterileri sayfanıza çekmek için çıkartmalar, anketler ve diğer özelliklerden de faydalanabilirsiniz.

Video İçeriği ve Hareketli Görseller Patlamaya Devam Edecek

Sosyal medyada en çok paylaşılan içerikler; hareketli görseller ve videolar, YouTube günlük aktif kullanıcılar sıralamasında dünyada ikinci sırada yer almakta. İnstagram, videolar ve IGTV'ye yoğun bir şekilde yatırım yapıyor, hareketli görselleri daha fazla kitleye ulaşmanız için öne çıkarmaktadır. Video içerikleri, organik veya ücretli reklam kampanyasının başarısını da olumlu yönde etkilemektedir. Sosyal medyada, video kampanyalarını tanıtmanın en önemli faktörlerinden biri, platform başına hangi video uzunluğu ve video tarzının en iyi sonucu verdiğini anlamaktır. Örneğin, Facebook akışta uzun biçimli içerik için kullanılabilirken, Facebook reklamları için kısa içerikleri, markanızın imajı ve ürünlerinizin tanıtımında kullanabilirsiniz. Videoda verilen mesajı ilk üç saniye içinde tüketiciye sunmalısınız. 
İnstagram TV (IGTV), uzun süreli içeriğe odaklanırken reklam vereceğiniz videolar daha kısa olmalıdır.
TikTok da izleyicileriyle 15 saniyelik kısa klipler halinde etkileşime girmenize izin veren kısa biçimli içeriğe odaklanmaktadır.

Video Oluşturma Araçları
Birçok sosyal mecra, markalara hareketli içerik ve videoları oluşturmak için hızlı ve etkili araçlar sağlamak için büyük adımlar attı.

  •  Facebook'ta video içeriği oluşturmak ilginizi çekiyorsa, Facebook Business Creative Merkez’e göz atmalısınız. https://www.facebook.com/business/inspiration/creative-hub markanız buradan ilham alabilir, ekip üyeleriyle işbirliği yapabilir, mobil cihazlarda önizleme yapabilir ve tamamlandığında reklamları kolayca başlatabilir. Burada resimleri kolayca videoya da dönüştürebilirsiniz!
  • Pinterest'te video pinleri oluşturmak ilginizi çekiyorsa, aynı anda birden fazla pin oluşturmanıza olanak tanıyan içerik oluşturucu araçlarına bakın.
  • Mevcut varlıklarınızı yenilemek ve Snapchat'ta yenilerini oluşturmak ilginizi çekiyorsa Snap Publisher'larına göz atın. Burada, reklam performansını optimize etmek için dikey öğeleri sıfırdan oluşturabilir ve bunları mevcut kampanyalara ekleyebilirsiniz.

Müşterilerinizle Etkileşim İçinde Olun

Markaların ve işletmelerin bizimle kişisel düzeyde ilişki kurmasını, tüketiciler olarak hepimiz seviyoruz. Markaların, müşterilerinin paylaşımlarına da yer verdiklerini gördüğümüzde onları daha da çok seviyoruz! Müşteri odaklı içeriği pazarlama stratejinize dahil etmek, hedef kitlenizle bağlantı kurmada hayati önem arz etmektedir. Müşterilerinizden gelen fotoğrafların, videoların ve referansların müşteri izniyle yeniden paylaşılması; müşterilerinizi, markanız ile ilgili sürekli bir içerik üretmeye teşvik edecektir. Bu tür yeniden paylaşımlar marka güveni oluşturmaya yardımcı olurken takipçilerinizi markanız ile etkileşime teşvik etmektedir.

İnfluencer (Sosyal Medya Fenomeni) Marketing

İnfluencer pazarlaması hem pazarlama hem de iş dünyası için büyüyerek devam etmektedir. Mega İnfluencerlar; bir milyondan fazla takipçiyle en yüksek etkileyicidir. Bu kadar yüksek takipçisi/erişimi olan fenomenler oldukça yüksek bir bütçe ile karşımıza çıkmaktadır. Markanız; influencer ortaklığı karşılığında alacaklarına değip değmeyeceğine ve hedef kitlelerinin ürünlerini tanıtan influencer ile uyumlu olup olmadığına karar vermelidir. Makro İnfluencerlar; 100 bin ile 1 milyon arasında takipçi sayıları vardır. Bu influencerları viral içeriklerinden, blog ve vlog oluşturma, YouTube ve İnstagram gibi platformlardaki çalışmalarından tanırız. Makro influencerların, mega influencerlara göre daha niş ve daha yüksek katılım oranlarına sahip bir kitlesi olduğundan, belirli bir kitleyi hedeflemek istiyorsanız, makro infleuncerları tercih etmelisiniz. Mikro İnfluencerlar; 10 bin ile 100 bin takipçi kitlesine sahiptirler. Daha küçük bir takipçi kitlesine sahip olmalarına ve hiçbir şekilde "ünlü" statüsüne ulaşmamalarına rağmen, özgünlükleri ile farkındalık yaratırken daha küçük takipçili kitlelerine sahip olmaları, takipçileri daha kolay bağlantı kurmalarına izin verir. Bütçe olarak mega ve makro influencerlara göre daha uygundurlar.

Kısa, Kaliteli, Kolay Anlaşılır ve Etkili Video Çekimleri

Hiçbir kullanıcı, “Beni satın, beni tercih et” diye bağıran bir marka sayfası istemez, içerikleriniz harekete geçirmeli, duygulara oynamalı, mantıklı ve yaratıcı olmalı. Kaliteli, tüketilebilir içeriği en sade şekilde ortaya koymak, ürününüzü/hizmetinizi en iyi şekilde sergilemeniz önemlidir.
Marka bilinirliği açısından, etkileşim oranları ve müşteri ilgisi önemlidir. Reklamlarınızın metnini basit ve kısa tutun, kelimelerin dikkatlice seçin, kitlenizi ayrıntılı bilgi için bir web sayfasına yönlendirin. Sosyal medya hızlı bir tüketim platformudur, bu nedenle video reklamları 15 saniyenin altında tutmak en etkilili strateji olacaktır. Net mesajın, kullanıcılar reklamınızı kaydırmadan önce, videonun ilk 3 saniyesi içinde verilmesi gereklidir.
Fikirlerin nasıl ortaya çıktığını, nasıl oluşturulduğunu gösteren videoları deneyin veya yalnızca izleyiciye ilham vermekle kalmayıp aynı zamanda harekete geçirici mesajınızı tamamlamaya teşvik eden kısa biçimli bir animasyonlu GIF'i hedefleyin.

Fiyat Etiketli Postlar

İnstagram, işletme sayfaları için, kullanıcıların alışveriş yapılabililecekleri gönderiler sunmaktadır. Potansiyel müşterileriniz, paylaşımlarınızdaki ürünü, etiketinde sağlanan bağlantı aracılığıyla satın alabilir ve sanal bir vitrinden alışveriş yapmalarına olanak tanımaktadır.

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar