Müşteri Segmentasyonu Nedir?

03.11.2020 10:39 tarihinde yayınlandı


Onlara uygulamanızın neler sunabileceğini göstermek için temel özellikleri tanıtın.

Ne tür bir uygulamanız olursa olsun, kullanıcılarınızın her biri benzersizdir ve her biri pazarlama kampanyalarınıza farklı tepkiler verecektir. Çok fazla uygulama yanıt vermesi muhtemel olmayan kullanıcıları hedef alan değerli kaynakları boşa harcar. Bahsetmiyorum bile, kullanıcıları genel mesajlaşma ile patlatmak , kaldırma işlemlerinin önde gelen bir nedenidir .

Peki pazarlama çabalarınızı doğru kitleye ulaşmak için nasıl uyarlayabilirsiniz?

Temel kullanıcı segmentleri için katılım stratejileri ve örnekleri ile birlikte, bilmeniz gereken müşteri segmentasyonunun en iyi uygulamalarını ele alacağız.

Müşteri Segmentasyonu Nedir?

İlk önce bir müşteri segmentasyonu tanımı:
Müşteri segmentasyonu , müşterileri benzer özelliklere göre gruplara ayırmayı içerir.

Kullanıcıları segmentlere ayırarak, mobil pazarlamacılar doğru kitleleri hedefleyerek kampanya bütçelerinden en iyi şekilde yararlanabilir. Doğrudan dönüşüm sağlama olasılığı yüksek olan kişilerle, gösterimler veya para almaya hazır olmayan kullanıcılara para harcamadan konuşabilirsiniz. Ayrıca, dönüşüm yolundaki potansiyel müşterileri daha etkin bir şekilde beslemek için pazarlama iletilerini kişiselleştirebilirsiniz.

En yaygın müşteri segmentasyonu türleri:

  • Demografik Bölümlendirme – cinsiyet, yaş, meslek, medeni hal, gelir vb.
  • Coğrafi Bölümleme – ülke, eyalet veya ikamet ettiğiniz şehre göre. Yerel işletmeler belirli kasabalara veya bölgelere göre bile segmentlere ayrılabilir.
  • Teknografik Segmentasyon – tercih edilen teknolojilere, yazılımlara ve mobil cihazlara dayanır.
  • Psikografik Segmentasyon – kişisel tutum, değer, ilgi alanı veya kişilik özelliklerine dayanır.
  • Davranışsal Bölümlendirme – eylemlere veya eylemsizliklere, harcama / tüketim alışkanlıklarına, özellik kullanımına, oturum sıklığına, göz atma geçmişine, ortalama sipariş değerine, vb.

CRM veya mobil pazarlama platformunuzun topladığı kullanıcı verilerine bağlı olarak, hedef kitlenizi bölmek için kullanabileceğiniz birçok özellik vardır. Ancak bunların tümü, işiniz için gerçekten faydalı olan anlamlı segmentler oluşturmanıza yardımcı olmaz.

Müşteri Bölümlendirme Analizi En İyi Uygulamalar

Öyleyse, kullanıcı tabanınızı temel iş hedeflerine ulaşmanıza yardımcı olacak şekilde bölmeye ne dersiniz? Etkili bir müşteri segmentasyonu stratejisi için bu kurallara uyun.

  1. Kullanıcılarını tanı. Hangi toplama kanallarından geliyorlar? Uygulamanızı neden ve nasıl kullanıyorlar? Çözümünüz acı noktalarını nasıl çözüyor? Mevcut müşteri tabanınız ve uygulama kullanım alışkanlıkları hakkında mümkün olduğunca çok şey öğrenin.
  2. Çok spesifik olma. İletişim uzmanı Frank Luby, “ üç sıfat kuralı ” nı önerir : segmentinizi üç sıfatla tanımlayamazsanız, bu çok karmaşıktır. “80’lerin rock çalma listelerini takip eden kullanıcılar” gibi segmentler, “son 24 saat içinde“ Bohemian Rhapsody ”dinleyen kullanıcılardan daha hareketlidir.” Sonuçta, segmentleri hedeflemenin çabaya değecek kadar büyük olması gerekir.
  3. Öncelikli hedefler belirleyin. Birkaç segment oluşturduktan sonra, her biri için bir hedef tanımlayın. Bu şekilde, kullanıcı segmentlerinizin uygulanabilir olduğunu ve pazarlama çabalarınızın ve katılım kampanyalarınızın belirli, ölçülebilir iş hedeflerine bağlı olduğunu garanti edebilirsiniz.
  4. Test et ve optimize et. Anahtar müşteri grupları için neler çalışıyor? Ne değil? A / B veya çok değişkenli testler , pazarlama stratejinizi geliştirmek ve (hatta!! Hatta aşmak) kampanya hedeflerinizi geliştirmek için önemlidir.
  5. Segmentlerinizi tekrar ziyaret edin. Segmentasyona yönelik bir set-ve-unutma yaklaşımını kullanamazsınız. Kullanıcılarınız zaman içinde gelişecektir – hem kim olduklarını hem de uygulamanızı nasıl kullandıklarını. Bölümlendirme stratejinizi periyodik olarak tekrar ziyaret edin ve boyut, davranış ve katılımdaki değişimleri arayın. Şu anki mesajlaşma hala her bölüme yansıyor mu, yoksa yaklaşımınızı yenilemeniz mi gerekiyor?

6 Müşteri Bölümlendirme Yöntemleri + Stratejileri

1. Yeni Kullanıcıları Etkinleştir

Uygulamayı ilk kez başlatan veya uygulamayı indiren ancak hiç başlatmamış olan kullanıcılar segmentini oluşturun. Uygulamanızla kendi başlarına başlatmak için yeterince meşgul olmadıklarından, onlara ulaşmak için e-posta, push bildirimleri ve SMS gibi harici kanalları kullanın.

Katılım Stratejileri
Uygulamanızı keşfetmelerini veya ilk satın alımlarını yapmalarını istemek için hoş geldiniz teklifi gönderin.

Onlara uygulamanızın neler sunabileceğini göstermek için temel özellikleri tanıtın.

2. Aktif Kullanıcılardan Para Kazanın

Bu segment, uygulamayı düzenli olarak başlatan, ancak henüz bir satın alma işlemi yapmamış kullanıcıları içerir. (Etkin bir kullanıcıyı nasıl tanımladığınızın uygulama türünüze bağlı olacağını, çünkü tüm uygulamaların her gün – hatta her hafta başlatılması gerekmediğini unutmayın.)

Katılım Stratejileri
Ürün / içerik tarama geçmişine göre kişiselleştirilmiş öneriler veya indirimler gönderin.

3.  Kullanıcı Alışkanlıkları oluşturun

Uygulamanıza yeni kullanıcılar tanıttıktan sonra, kişisel alışkanlıklarına dahil etmeleri için onları teşvik ederek uzun vadede meşgul olmaları gerekir. Son zamanlarda uygulamanızı başlatan, ancak düzenli aralıklarla başlatmayan bir kullanıcı segmenti oluşturun.

Katılım Stratejileri
Bu kullanıcıları kişiselleştirilmiş içerik veya ürün güncellemeleriyle meşgul etmek için push veya uygulama içi mesajlar gönderin.

Uygulamanızın ilgilendiği bir sayfaya yönlendiren ilgili 

Uygulamadan daha fazla yararlanmalarına yardımcı olmak ve ileri düzey kullanıcılar olmalarını teşvik etmek için gelişmiş özellikleri ve profesyonel ipuçlarını paylaşın.

4.  Upsell Dönüştürülmüş Kullanıcılar

Kullanıcıları dönüştürmesi harikadır, ancak işinizi büyütmek için müşterileri tekrarlamanız gerekir. Bu kitleyi hedeflemek için, daha önce dönüşüm yapmış, ancak ortalama sipariş değeri düşük veya satın alma sıklığı düşük olan bir kullanıcı segmenti oluşturun.

Katılım Stratejileri
Tekrarlanan alımları ve daha yüksek sipariş değerlerini teşvik etmek için bu segmente bir ödül veya sadakat kartı verin.

Satılanlar için ücretli özelliklerin veya özel abone içeriğinin reklamını yapın. Örneğin, Spotify uygulaması, ücretsiz kullanıcılar çok fazla şarkı atlamaya çalıştığında bu açılır pencereyi tetikler:

5. Sadık Kullanıcıları Avukatlara Dönüştürün

Kullanıcı tabanınızı büyütmenin en iyi yollarından biri de ağızdan ağıza geçmektir. Onlara ne kadar değer verdiğinizi bildirmek ve uygulamayı paylaşmaya teşvik etmek için oturum süresi ve sıklığı yüksek olan güçlü kullanıcılar segmenti oluşturun.

Katılım Stratejileri
Bu kullanıcıların sadakatleri için ne kadar minnettar olduklarını bilmelerini sağlayın ve işinize veya topluma katkılarını kabul edin.

Uzman kullanıcılar olarak, bu segment uygulamanızı sevdiklerini ispatladı. Bu yüzden, sözcüğü yaymak ve arkadaşlarını davet etmek için ortak teşvikler sunun.

Bu kullanıcıların uygulamanızdan memnun olduklarını bildiğiniz için, uygulama mağazası değerlendirmeleri ve incelemeleri istemek için mükemmel bir bölüm. Bir anda, ödeme işleminin ortası veya uygulama içi bir arama sırasında, kullanıcı deneyimine zarar vermeyecek bir şey sorduğunuzdan emin olun.

 

6. Uyuyan Kullanıcıları Yeniden İlişkilendirin

Bunlar, uygulamanızda etkin olan, ancak son zamanlarda bırakılan kullanıcılar. Bu segmenti nasıl tanımlayacağınız hakkında ayrıntılı bilgi, uygulamanızın kullanım amacına bağlı olarak değişecektir. Ancak uygulamanın iyi bir kuralı, uygulamayı normal aralıklarının iki katından daha uzun bir süredir başlatmayan kullanıcıları eklemektir. Örneğin, bir kullanıcı genellikle uygulamanızı haftada bir kez başlatıyorsa, iki hafta boyunca başlatılmazsa bu bölüme ekleyin.

Katılım Stratejileri
Uygulamanızı en son başlattıklarından bu yana nelerin yeni olduğunu bildirmek için anında bir bildirim veya SMS gönderin ve teşvik edici bir indirim veya promosyon sunun.

En son ziyaretinizden bu yana uygulamanıza katılan yeni bağlantılarla ilgili bir güncelleme gönderin.

Müşteri Bölümlemesine Kolay Çözüm

Güçlü bir analiz platformu olmadan, doğru segmentleri oluşturmak için ihtiyaç duyduğunuz müşteri verilerine sahip olamazsınız. Ve yerleşik mesajlaşma olmadan, bu segmentleri etkili bir şekilde kullanamayacaksınız.

CleverTap, kaç kullanıcınız olursa olsun, kitlenizi segmentlere ayırma ve dahil etmeyi kolaylaştırmak için tasarlanmıştır.