TikTok 2020 İstatistikleri

13.11.2020 14:31 tarihinde yayınlandı


Kısa videolarıyla tanınan sosyal medya platformu TikTok, dünyayı kasıp kavurdu. Platformun muazzam popülerliği, azlık yaklaşımının platform kullanıcılarında yankı uyandırdığını kanıtlıyor. TikTok'ta en çok başarıyı bulan şirketler, sıklıkla doğrudan konuya giriyor.

TikTok ayrıca doğrulanmış işletmeler için markalı kanallara sahiptir. Platform, izleyicilere şirketinizin tanıtmak istediği tüm içeriği izlemek için tek bir merkez sağlayarak YouTube'un işleyişine benzer şekilde işleyebilir. Ayrıca, TikTok videolarına henüz aşina olmasanız bile, uygulamanın yerleşik oluşturma araçları uygulamayı anlamayı kolaylaştırıyor. Örneğin, bir videonun hızını değiştirebilir ve etkiyi en üst düzeye çıkarmak için filtreler kullanabilirsiniz.

Bununla birlikte, pazarlama planlarınızı TikTok'u içerecek şekilde genişletmek kusursuz bir yaklaşım değildir. Check Point Research tarafından yapılan yakın tarihli bir araştırma, platformla ilgili çeşitli güvenlik endişelerini ortaya çıkardı - bilgisayar korsanlarının, birinin platforma gönderdiği içeriği manipüle edebilmesi ve kullanıcının ayrıntılarını göstermesi de dahil.

Bazı kuruluşlar ve ülkeler de TikTok'u bir tehdit olarak görüyor. ABD Ordusu, "siber tehdit" olarak gördükten sonra uygulamayı iş cihazlarına indirmeyi yasaklarken, Hindistan ve Endonezya da dahil olmak üzere ülkeler uygulamayı yasakladı. Ulusal liderler yalnızca geçici olarak engelleseler bile, böyle bir karar, belirli bir lokasyonda kazanç sağlamayı amaçlayan bir pazarlama şirketinin planlarını anlaşılır bir şekilde engelleyebilir.

Bir pazarlamacı olarak, pazarlamacı arkadaşlarınızın çoğunun karşılaştığı bir konumda olabilirsiniz. Merak ediyorlar: TikTok, işimizi geliştirmek için yatırım yapmaya değer bir platform mu?

13-16 Yaşındakilerin% 42'si TikTok Kullanıyor

Morning Consult'un Eylül 2019'da yaptığı bir anket, 13-16 yaşındakilerin% 42'sinin TikTok kullanıcısı olduğunu ortaya çıkardı. Hedef kitleniz gençlerden oluşuyorsa, bu istatistik kesinlikle TikTok'u sosyal medya pazarlama karışımınıza dahil etmenizi öneririz.

Pazarlamacıların% 74'ü Bu Yıl TikTok'a Yatırım Yapmayı Planlamıyor

Social Media Examiner'ın 2020 Sosyal Medya Pazarlama Sektörü Raporuna göre, pazarlamacıların yaklaşık dörtte üçü bu yıl TikTok'u kullanmayı düşünmüyor, ancak % 16'sı kullanımlarını arttırmayı düşünüyor.  Bu nedenle, en iyi yaklaşım küçük bir yatırımla başlayıp ve sonuçlara göre ölçeği büyütmek olabilir.

TikTok, 2019'un En Çok İndirilen İkinci Uygulaması Oldu

Pazar penetrasyonu, olası bir TikTok yatırımı hakkındaki kararınızı etkileyen faktörlerden biri olabilir. İyi haber şu ki, SensorTower'dan gelen veriler, TikTok'u 2019'da yılın en çok indirilen ikinci uygulaması olarak göstererek, pek çok insanın uygulamayı kullanmakla ilgilendiğini gösteriyor.

150'den Fazla Ülkeden İnsan TikTok'u İndirebilir

App Annie' nin Mobile of Mobile 2020 raporu, 2019'da TikTok'ta harcanan zamanın % 210 arttığını bildirdi.  Hootsuite'e göre, 150'den fazla ülkenin sakinleri TikTok'u kullanıyor ve platformda  verilen reklam 75'ten fazla dil konuşan insanlara ulaşabilir. Bazı ülkeler başlangıçta uygulamaya dirençli olsalar da, TikTok'un giderek artan bir şekilde küresel erişimi, onları ikna etmeye başlamıştır.Bu, özellikle uluslararası genişleme hedefleri olan şirketler için yararlıdır.

TikTok Portre Reklamları Yedi Kata Kadar Daha Fazla Etkileşim Sunuyor

Incipia tarafından yapılan dahili araştırma, portre odaklı TikTok reklamlarının yatay ve kare reklamlara kıyasla yedi kat daha fazla etkileşim sağladığını ve reklam özelliklerini dikkatlice seçmek için ikna edici bir neden gösterdiğini ortaya koydu. Platformda reklam verip vermeyeceğinizi keşfederken aklınızda bulundurmanız gereken bir diğer nokta, e-ticaret markaları tarafından gönderilen zengin mesajlar da dahil olmak üzere diğer seçeneklerin ivme kazandığı ve TikTok planlarınıza bağlanabileceğidir.

TikTok, COVID-19 Nedeniyle Ortalama Katılım Artışını% 27'den Fazla Aldı

Sosyal medya influencer kampanyalarında uzmanlaşmış Obviously adlı bir şirket, COVID-19 salgını sırasında daha fazla insanın eğlence bulmaya ve bağlantıda kalmaya çalışmasına atfedilen Şubat ve Mart 2020 arasında ortalama % 27'den fazla bir artış ölçtü. Korona virüs pazarlama çabalarınızı bastırdıysa, bu istatistik TikTok yatırımının, kriz dünyayı ne kadar uzun süre etkilese de yine de işe yarayabileceğini göstermesi için yeterli olabilir.

TikTok'un Tahmini Aylık 800 Milyon Aktif Kullanıcısı Var

Wallaroo Media temsilcileri, TikTok'un şu anda uygulamayı her ay aktif olarak kullanan yaklaşık 800 milyon kişiye sahip olduğunu tahmin ediyor. Pazarlama kampanyaları ancak TikTok hedef kitlenizde merak uyandırırsa ve onları uygulamayı düzenli olarak kullanmaya devam ederse başarılı olabilir. Bu istatistik, TikTok'un şimdiye kadar milyonlarca kullanıcıyı bu işlemi yapmaya çağırdığını doğruluyor.

TikTok’un Yetişkin Kullanıcıları Her Yıl İki Katına Çıktı

Bu derlemede daha önce bahsedilen TikTok pazarlama istatistikleri, uygulamanın gençler arasındaki popülerliğini vurguladı. Bununla birlikte, yetişkinleri hedeflemek istiyorsanız, araştırmalar yetişkinler arasındaki kullanımın genel olarak yıldan yıla büyüyerek ikiye katlandığını gösteriyor. Bu durum, beklediğinizden daha geniş bir yaş grubuna ulaşma şansınız artıyor demektir.

TikTok, 2020'nin İlk Çeyreğinde 315 Milyon İlk İndirme Aldı

Belki de pazarlama ekibinizdeki bazı kişiler TikTok'a yatırım yapma konusunda hala kararsız hissediyorlar çünkü size istenen yatırım getirisini vermeden önce popülerliğin düşeceğini düşünüyorlar. Statista'nın, uygulamanın Q1 2017'den Q1 2020'ye kadar dünya çapında ilk kez indirilme sayısını ölçümüne göre, bu rakamın 2020'nin ilk çeyreğinde önemli ölçüde arttığını ve 315 milyonu aştığını tespit etti.

TikTok ile ilgili veriler, platformu pazarlama için kullanma konusunda daha önce yaptığınızdan farklı hissetmenize neden olabilir. Burada ele alınan verilere dalmanın ve bunların genel işiniz ve gelecekteki kampanyalarınız için nasıl geçerli olacağını düşünmenin yanı sıra, karar verme sürecinde daha kişiselleştirilmiş bir yaklaşım benimsemeyi unutmayın. Geçmiş metrikler, kitlenizin kısa videolara iyi tepki verdiğini gösteriyor mu? Şirketinizin TikTok'un gücünü kendi lehine kullanabileceği belirli yollar hayal edebiliyor musunuz? Olasılıklar üzerinde kafa yormak, sizi bilinçli sonuçlara varmak için iyi donanımlı hale getirecektir.