İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

MELİS KARAÇAM

SOSYAL MEDYA UZMANI / 24.12.2020 15:25

İlhanart Blog

3 Adımda Hedef Kitlenizle Diyalog Nasıl Oluşturun

Sosyal medya içerikleriniz, markanızın takipçi ve potansiyel müşterileri ile bağlantı kurması için sahip olduğu en iyi araçlardan biridir. Yine de tüketiciler olarak; gördüğümüz markaların çoğu, içerikleri ile bu fırsatı boşa harcıyor. Birçok marka kullanıcılar ile iletişim başlatmak ve diyaloğa teşvik etmeyi önemsemiyor ya da uygulayamıyor. İçeriğin gerçek değeri, markanıza ses ve kişilik kazandırmasıdır, takipçilerinizle zaman içinde geliştirebileceğiniz ve besleyebileceğiniz bağlantılar oluşturmasıdır. Markalar bunu nasıl daha etkili bir şekilde yapabilir? İçeriğinizi kişisel olmayan, tek yönlü bilgilerden ve müşterilerinizi markanızın belirlediği bir konunun parçası olduğunu, sohbetin bir üyesi gibi hissettirdiği değerli bir diyaloğa nasıl dönüştürebilirsiniz?

Bu yazıda, bunu yapabileceğiniz birkaç yolu ve izleyebileceğiniz adımları ele alacağız.

Konuşma Tonu Belirleyin

Aşırı teknik tonlardan ve konulardan uzaklaşmaya çalışın ve potansiyel müşterilerinizle, profesyonel bir dille ama daha samimi bağlantı kuran içerikler oluşturun. Bu, bazı markalar için diğerlerinden daha zordur, ancak en teknik işlere sahip olanlar bile içeriklerinin en azından bir kısmında daha kişisel bir konuşma tonu kullanmaktan yararlanabilir. İşte bunu yapmanın yollarından bazıları:

  • Konuştuğunuz gibi yazın; Bu, yazınıza kulağa daha doğal gelen kolay bir akış sağlar ve akademik rapor gibi görünme riskini azaltır. Bunu başarmanın iyi bir yolu, şirketinizde konuya dair uzmanla yapılan bir röportajı paylaşmak veya bunu bir blog yazısı haline getirmek, onların doğal sesini yakalamaktır.
  • Gereksiz dilden ve tekrardan kaçının; Aynı noktayı biraz farklı kelimelerle tekrar etmeye gerek yoktur ve bunu yapmak içeriğinizin yoğun ve karışık hissedilmesine neden olarak okuyucularınızla o çok önemli bağı oluşturmayı zorlaştırır.
  • Jargon ve moda sözcüklerden uzak durun. Daha teknik ve gelişmiş içerikler için kullanılan jargon miktarını en aza indirmenizde fayda var. Kısaltmaları ve sektöre özgü terimleri her zaman açıklayın ve mümkün olan yerlerde daha basit alternatifler kullanın. Ayrıca, kurumsal terim ve klişelerden kaçının; içeriğinizin samimiyetsiz ve uzak görünmesine neden olur.

Çift Yönlü İletişimi Hedefleyin

İçerikleriniz, en iyi çift yönlü olduğunda çalışır. Bu, paylaştığınız her içeriğin okuyuculara sohbete katılma seçeneği sunması gerektiği anlamına gelir. Bu tarz paylaşımları seçmek; hedef kitlenizle bağlantı kurmanıza, ilişkiler kurmanıza ve bir diyalog başlatmanıza yardımcı olur.

Bunu Yapmanın Bazı Yolları:

  • Blogunuzda bir yorum bölümü bulundurun ve okuyucuları soru sormaya, yorum bırakmaya ve sohbetin bir parçası olmaya teşvik edin. Her blog gönderisinin sonuna "yorumlarda ne düşündüğünüzü bize bildirin" diyen bir cümle ekleyebilirsiniz.
  • Okuyucularınızdan içeriğinizi sosyal medya sayfalarında veya kendi bloglarında, belki de bir yorumla veya kendi düşünceleriyle paylaşmalarını isteyin. Bu, erişiminizi artırmak ve aynı zamanda takipçilerinizin diyaloğa katılmasını sağlamak için bir yoldur.
  • İletişimi olabildiğince kolay ve kullanıcı dostu hale getirmek için sohbet robotlarını ve diğer konuşma araçlarını kullanın. Sohbet robotları yalnızca soruları yanıtlamak ve insan personelin yerini doldurması için orada değil, aynı zamanda markanızın sesini ve mesajını paylaşmanıza yardımcı olur ve müşterilere sizinle konuşmaları için bir kanal sunar.
  • İçeriğinizde sorular sorun. Okuyucularınızı düşünmeye sevk edin ve yorum bırakarak veya ekibinizle iletişime geçerek onları diyaloğa katılmaya teşvik edin. Müşterilerinizin markanızla ilgili ne bilmek istediklerini öğrenin ve onlara bu konular hakkında bilgiler verin.
  • İçerikleriniz, kitlenizin ne öğrenmek istediğiyle alakalı olmalıdır. Sıkça sorulan veya sorulabilecek soruları cevapladığınızdan emin olun. Anketler aracılığıyla sosyal dinleme yaparak (takipçilerinizin sosyal medyada neler konuştuğunu gözlemleyerek) müşterilerinizin ne hakkında konuştuğunu öğrenebilirsiniz.
  • Müşterilerinizin sorunlarını ve ihtiyaçlarını tanıyarak, gerçekten okumak isteyecekleri içerikler oluşturmalısınız. Henüz sizle doğrudan iletişime geçmemiş olsalar bile, onlara gönderinizde yanıt verecekleri bir alan sunarak bir diyalog başlatabilirsiniz.
  • Tartışmaları başlatmak için e-posta içeriğini kullanın; E-posta, iletişim kurmanın popüler bir yoludur. Dünyada günde 3,9 milyar insan e-posta kullanıyor ve bunun 2023 yılına kadar 4,3 milyara çıkacağı tahmin ediliyor. Hedef kitleniz kim olursa olsun, genelde e-posta gelen kutularını düzenli olarak kontrol ederler. Diyalog odaklı e-posta formatıyla, bir konuşma başlatmak için mükemmel bir kanaldır. E-postalarınızı, okuyucularınızın aklına gelebilecek yaygın soruları ele almak, yanıtları teşvik etmek, etkileşim ve diyaloğa yönlendirmek için kullanabilirsiniz.
  • Çekilişler ve anketler gibi oyunlar ve yarışmalar, markanız ve müşterileriniz arasında etkileşim sağlamanın eğlenceli bir yoludur. Yarışma, kullanıcılardan bir ödül kazanma şansı yakalamak için bir sosyal medya gönderisini beğenmelerini ve paylaşmalarını istemek kadar basit olabilir. Sohbeti daha da geliştirmek için onlardan bazı kişisel hikayeleri, fikirleri veya önerileri paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Sosyal Medyayı Akıllıca Kullanın

Sosyal medya, sohbet ve etkileşim için tasarlanmıştır. Markaların takipçileriyle konuşmaları ve daha kişisel bir ilişki kurmaları için mükemmel bir formattır. Twitter, Facebook, LinkedIn ve Instagram gibi platformların tümü, marka ve müşteri arasında doğrudan bir hat sunuyor. Sorular sorabilir, anketler yapabilir, yorumları yanıtlayabilir, gönderilerinizin paylaşılmasını teşvik edebilir ve hedef kitlenizin sorunlarını hızlı bir şekilde çözen değerli içerikler oluşturabilirsiniz. Özetlemek gerekirse, izleyicileriyle diyaloğu doğru bir şekilde kavrayan birkaç markaya bir göz atalım.

OREO

OREO, sosyal medyadaki takipçilerine cevap verme konusunda harika. Şikayetlere cevap verirken bile arkadaş canlısı bir diyalog benimseyen Oreo, sosyal medyada müşteri ilişkilerini en iyi yöneten markalardan biri.

                                izmir reklam ajansı

MERCEDES

Mercedes, takipçilerle etkileşim kurmak ve biraz tanıtım yapmak için rekabetin gücünü nasıl kullanacağımızı henüz yeni yaptığı bir pazarlama tekniği ile gösterdi. Bir takipçisi, direkt mesajdan “Bu arabayı bana kaç fav gelirse verirsiniz” sorusuna, “500.000” diye cevap verdi. Tepki, yüksek katılımlı ve komik bir rekabetle sonuçlandı. Bir takipçiyle eğlenceli bir sohbetin nasıl kitlesel hareketlere yol açabileceğinin mükemmel bir örneğiydi.

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart  Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

 

Yorumlar