İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 14.01.2021 12:28

İlhanart Blog

Facebook: Nasıl Reklam Verilir?

 

Facebook reklamları, dünyanın en büyük sosyal ağında, kitlenizle bağlantı kurmanızı sağlar. Sürekli değişen Facebook algoritması, potansiyel müşterileriniz ile organik olarak bağlantı kurmayı zorlaştırabilir. Ancak Facebook’un mikro hedefleme özellikleri, tam olarak hedef kitlenize ulaşmanıza olanak tanır. Bu, Facebook reklamlarının, mesajınıza, ürünlerinize veya hizmetlerinize ilgi gösterme olasılığı en yüksek olan kişilerin önüne çıkaracağı anlamına gelir. Facebook reklamları, bütçeniz, dönüşüm oranlarınız ve yatırım getiriniz için harika bir reklam modelidir. Facebook reklamlarında yalnızca ilgili potansiyel müşterilere ulaşmak için ödeme yaparsınız. En iyi sonuçları elde etmek istiyorsanız, reklam vermeden önce farklı Facebook reklam türlerini ve hedefleme seçeneklerini anlamanız önemlidir. Bu kılavuzda, ilk reklamınızı planlama ve gelişmiş kampanya stratejileri geliştirmeye kadar bilmeniz gerekenleri bir araya getirdik.

Facebook reklam türleri

Resimli Reklamlar

Basit reklamlar, Facebook reklamcılığına başlamak için harika bir yoldur. Mevcut bir gönderiyi Facebook Sayfanızdan bir resimle güçlendirerek birkaç tıklamayla bir tane oluşturabilirsiniz.Bu reklamlar basit olabilir, ancak sıkıcı olmamalılardır. Örneğin, çorap oldukça sıradan bir ürün, ancak “Happy Socks” markası onları eğlenceli bir Facebook reklamına dönüştürmüş.

 

izmir reklam ajansı

Video Reklamları

Video reklamlar Haber Kaynağı ve Hikayelerde yayınlanabilir veya daha uzun Facebook videolarında yayın içi reklamlar olarak görünebilir. Video reklamlar, We Are Knitters’ın bu hızlı demo video reklamı gibi ekibinizi veya ürününüzü çalışırken gösterebilir.

izmir reklam ajansı

Video reklamlarınızın filme alınmış video çekimleri kullanmasına gerek yoktur. New York Times’ın bu reklamında olduğu gibi, dikkat çekmek veya teklifinizi açıklamak için GIF benzeri grafikler veya başka animasyonlar da oluşturabilirsiniz.

Carousel Reklamlar

Reklam türü, ürün veya hizmetinizi sergilemek için en fazla 10 resim veya video kullanır. Bu format, bir ürünün ve ya farklı ürünlerin, farklı avantajlarını vurgulamak için kullanabilir, hatta tüm fotoğrafları birlikte kullanarak tek bir büyük panorama görüntüsü oluşturabilirsiniz, örneğin:

izmir reklam ajansı

Slayt gösterisi reklamları (Slideshow)

Slayt gösterisi reklamları, bir dizi durağan fotoğraf, metin veya mevcut video klipten kısa video reklamlar oluşturmanın kolay bir yolunu sunar. Kendi görselleriniz yoksa, doğrudan Reklam Yöneticisi’nden stok fotoğrafları seçebilirsiniz. Slayt gösterisi reklamları tıpkı videolar gibi harekete sahiptir, ancak beş kat daha az bant genişliği kullanır, bu nedenle yavaş internet bağlantısı olan kişiler için bile yüklenir. Potansiyel müşterileriniz tarafından dikkat çekmenin kolay ve etkili bir yoludur.

izmir reklam ajansı

Koleksiyon Reklamları

Yalnızca mobil cihazlar için sunulan Facebook reklam türü, müşterilerin satın almak için tıklayabilecekleri beş ürünü sergilemenizi sağlar. Koleksiyon reklamları, insanların Facebook’tan hiç ayrılmadan ürünlerinizi satın almalarına olanak tanır. Bu, insanlar hareket halindeyken çevrimiçi alışverişi kolaylaştıran bir yoldur. Anında Deneyim Reklamları: Anında Deneyim reklamları eskiden Canvas olarak adlandırılırdı. American Express’teki bu örnek gibi, Facebook dışındaki bir mobil web sitesinden 15 kat daha hızlı yüklenen tam ekran bir reklam biçimidir.

izmir reklam ajansı

Lead Reklamları 

Potansiyel müşteri reklamları, insanların çok fazla yazı yazmadan iletişim bilgilerini size vermelerini kolaylaştırmak için özel olarak tasarlanmışlardır ve yalnızca mobil cihazlar için kullanılabilir. Haber bülteni abonelikleri toplamak, birisini ürününüzü denemesi için kaydettirmek veya başka bir şekilde insanlardan daha fazla bilgi almanız için harika bir reklam modelidir. Bir sigorta şirketi sadece 17 günde 11.000 müşteri adayı oluşturmak için lead reklamları kullandı. Tamamlanması kolay bir potansiyel müşteri formuna ek olarak, reklamlar potansiyel yeni müşterileri daha da nitelendirmek için bir Messenger botu kullandı. Kampanya, veri toplama maliyetini yüzde 60 azalttı.Facebook reklamları satış oranlarınızı arttırmak için es geçilmemesi gereken fırsatlardır, Facebook reklam kampanyası türünden en iyi şekilde yararlanmak için bize ulaşabilirsiniz.

Yeniden Pazarlama (Re-marketing) Reklamlar

Yeniden pazarlama reklamları, hedeflenen ürünleri, onlarla ilgilenme olasılığı en yüksek, hatta daha önce ilgilenmiş olan müşterilere tanıtmanıza olanak tanır.Örneğin, bir kişi web sitenizde bir ürün sayfasını ziyaret etmiş veya alışveriş sepetine bir ürün yerleştirmiş ancak daha sonra satın alma işlemini gerçekleştirmemişse, bu kişiye bu ürün Facebook tarafından yeniden gösterilecektir. Bu, potansiyel müşteriye satın alma işlemini tamamlamasını hatırlatır ve çok etkili bir Facebook pazarlama stratejisi olabilir.Fransız mağazası Smallable,Carousel, koleksiyon, resim ve Hikayeler biçimleriyle potansiyel müşterileri yeniden hedeflemek için re-marketing reklamlarını kullandı. Smallable, Facebook kullanıcılarına daha önce ilgilendikleri ürünler için reklamlar göstererek, reklam harcamalarından 124 kat daha fazla getiri elde etti.

izmir reklam ajansı

Messenger Reklamları

Facebook Messenger reklamları, her ay Messenger kullanan 1,3 milyar kişiye erişmenizi sağlar. Reklamınızı oluştururken, istediğiniz yerleşim olarak Messenger’ı seçmeniz yeterlidir. Ayrıca Facebook akışını seçmeniz gerekir.Messenger uygulamasında bir reklam şöyle görünür:

izmir reklam ajansı

Facebook akışında “Tıkla-Messenger” reklamları da yayınlayabilirsiniz. Bu reklamlar, Facebook Sayfanızla Messenger sohbeti açan bir harekete geçirici mesaj düğmesi içerir,böylece insanlar satış temsilcilerinizden veya müşteri hizmetleri temsilcilerinizden biriyle bire bir görüşme yapabilir.

Hikaye reklamları

Scientific American, y kuşağının% 72'sinin geniş ekran videolar izlemek için telefonlarını döndürmediğini keşfetti. Hikaye reklamları, izleyicilerin ekranı çevirmesini beklemeden ekran alanını en üst düzeye çıkarmanıza olanak tanıyan tam ekran dikey bir video biçimidir.

izmir reklam ajansı

Bu reklamların oldukça etkili olduğu kanıtlanmıştır. Facebook tarafından yaptırılan bir ankete göre, insanların yarısından fazlasının Hikayeler reklamları nedeniyle daha fazla çevrimiçi alışveriş yaptıklarını söylediğini gösterdi. Arttırılmış gerçeklik,oynatılabilir reklamlar kaldırdım.

Facebook’ta Nasıl Reklam Verilir

Zaten bir Facebook işletme sayfanız varsa, Facebook reklam kampanyanızı oluşturmak için doğrudan Facebook Reklam Yöneticisi veya İşletme Yöneticisine gidebilirsiniz. Henüz bir işletme sayfanız yoksa, önce bir tane oluşturmanız gerekir. Bu yazıda Reklam Yöneticisi’nde reklam oluştururken yapmanız gereken adımları sıralayacağız.

Adım 1. Hedefinizi Seçin

Facebook Reklam Yöneticisi’ne giriş yapın ve Kampanyalar sekmesini seçin, ardından yeni bir Facebook reklam kampanyasına başlamak için Oluştur’u tıklayın.Facebook, reklamınızın başarmasını istediğiniz şeyi temel alan 11 pazarlama hedefi sunar. Hedefinizle nasıl uyumlu oldukları aşağıda açıklanmıştır:

Marka bilinirliği: Markanızı yeni bir kitleye tanıtın.

Erişim: Reklamınızı hedef kitlenizden olabildiğince çok kişiye gösterin.

Trafik: Kitlenizi belirli bir web sayfasına, uygulamaya veya Facebook Messenger 

sohbetine trafik çekin.

Etkileşim: Gönderi etkileşimlerinin veya Sayfa Beğenilerinin sayısını artırmak, etkinliğinize katılımı artırmak veya insanları özel bir teklif almaya teşvik etmek için geniş bir kitleye ulaşın.

Uygulama yüklemeleri: Kullanıcıların uygulamanızı yüklemesini sağlayın.

Video görüntülemeleri: Videolarınızı daha fazla kişinin izlemesini sağlayın.

Potansiyel müşteri oluşturma: Satış ağınıza yeni potansiyel müşteriler kazandırın.

Mesajlar: İnsanları Facebook Messenger kullanarak işletmenizle iletişime geçmeye 

teşvik edin.

Dönüşümler: Kullanıcıların web sitenizle (listenize abone olmak veya ürününüzü satın almak gibi), uygulamanızla veya Facebook Messenger’da belirli bir işlem yapmasını sağlayın.

Katalog satışları: Kullanıcılara satın almak isteyecekleri ürünlerin reklamlarını göstermek için Facebook reklamlarınızı ürün kataloğunuza bağlayın.

Mağaza trafiği: Yakındaki müşterileri gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalara yönlendirin.Bu özel reklam için hedeflerinize göre bir kampanya hedefi seçin. Dönüşüm odaklı hedefler için (satış gibi) işlem başına ödeme yapabileceğinizi, ancak maruz kalma hedefleri (trafik ve görüntülemeler gibi) için gösterimler için ödeme yapacağınızı unutmayın.

Bu örnek için, Etkileşim hedefini seçeceğiz. Sonraki adımlarda göreceğiniz seçeneklerden bazıları, seçtiğiniz hedefe bağlı olarak biraz farklılık gösterecektir.

Adım 2. Kampanyanızı Adlandırın

Facebook reklam kampanyanızı adlandırmak için aşağı kaydırın ve bir A / B testi oluşturup oluşturmayacağınızı seçin. Bütçe optimizasyonunu açıp açmamayı da seçeceksiniz. Birden çok reklam grubu kullanıyorsanız bu seçenek yararlı olabilir, ancak şimdilik kapalı bırakabilirsiniz.Etkileşimler hedefi için ayrıca gönderi etkileşimi, sayfa beğenileri veya etkinlik yanıtlarına odaklanıp odaklanmayacağınızı da seçeceksiniz. Bu örnek için, Sayfa beğenilerini seçeceğiz.

Adım 3. Reklam hesabınızı kurun

Zaten bir hesap oluşturduysanız, Sonraki adıma geçmek için butona tıklayın. Henüz Facebook reklam hesabınız yoksa, Reklam Hesabı Oluştur yazan bir düğme göreceksiniz. Bunu tıkladığınızda, reklam hesabınızı oluşturmak için ülkenizi, tercih ettiğiniz para birimini ve saat dilimini girip Devam’ı tıklayın.Seçimlerinizi dikkatlice yapın, çünkü bu seçenekleri daha sonra değiştirmek isterseniz, ayrı bir reklam hesabı oluşturmanız gerekecek.

Adım 4. Hedef Kitlenizi Hedefleyin

Bu ekranın üst kısmında, Facebook reklam kampanyanıza bir isim vereceksiniz ve hangi Sayfanın tanıtılacağını seçeceksiniz.Reklamlarınız için hedef kitle oluşturmaya başlamakiçin aşağı kaydırın.İlk seçeneğin, Facebook’ta veya Facebook dışında işletmenizle hali hazırda etkileşimde bulunan kişilerden oluşan özel bir kitle eklemek olduğunu göreceksiniz. Hedef yerinizi, yaşınızı, cinsiyetinizi ve dilinizi seçerek başlayın. Seçimlerinizi yaparken, potansiyel reklam erişiminiz hakkında size fikir veren ekranın sağtarafındaki hedef kitle boyutu göstergesine dikkat edin. Ayrıca tahmini bir Sayfa beğenmesayısını da göreceksiniz. Facebook’un üzerinde çalışacak daha fazla verisi olacağından, daha önce kampanyalar yürüttüyseniz bu tahminler daha doğru olacaktır.

Şimdi ayrıntılı hedefleme zamanı. Unutmayın: Etkili hedefleme, satışlarınızı en üst düzeye çıkarmanın anahtarıdır ve Facebook Reklam Yöneticisi’ni kullanarak kitlenizi hedefleyemezsiniz. Burada hedef kitlenizi seçtiğiniz kadar spesifik hale getirmek için iki alanınız var:

Ayrıntılı hedefleme: Demografik özelliklere, ilgi alanlarına ve davranışlara göre kişileri özel olarak dahil etmek veya hariç tutmak için bu alanı kullanın. Örneğin, hem meditasyon hem de yogayla ilgilenen insanları hedefleyebilir, ancak pilatesle ilgilenen kişileri hariç tutabilirsiniz. 

Bağlantılar: Facebook Sayfanızla, uygulamanızla veya yönettiğiniz bir etkinlikle mevcut bağlantısı olan kişileri hedefleyebilir veya hariç tutabilirsiniz. Örneğin, yeni bir hedef kitleye ulaşmak istiyorsanız, “Sayfanızı beğenen kişileri” hariç tutun” seçeneğini belirleyin. Mevcut hayranlara bir teklif veya yeni bir ürün tanıtmak istiyorsanız, markanızı zaten bilen kişilere ulaşmak için “Sayfanızı beğenen kişiler” i seçin. Markanızla daha önce etkileşimde bulunan kişilerin arkadaşlarını da hedeflemeyi seçebilirsiniz.

Adım 5. Facebook Reklam Yerleşimlerinizi Seçin

Reklamlarınızın nerede görüneceğini seçmek için aşağı kaydırın. Facebook reklamcılığında yeniyseniz, en basit seçenek Otomatik Yerleşimleri kullanmaktır. Bu seçeneği seçtiğinizde Facebook, reklamlarınızı en iyi sonuçları alma olasılıkları yüksek olduğunda otomatik olarak Facebook, Instagram, Messenger ve Hedef Kitle Ağı‘na yerleştirir.Daha fazla deneyime sahip olduğunuzda, Facebook reklamlarınızı belirli yerlere yerleştirmek isteyebilirsiniz. Aşağıdaki seçeneklere sahipsiniz:Cihaz türü: Mobil, masaüstü veya her ikisi.

Platform: Facebook, Instagram, Audience Network veya Messenger

Yerleşimler: Yayınlar, Hikayeler, yayın içi (videolar için), mesajlar, makale içi ve uygulamalar ve siteler (Facebook dışında).Belirli mobil cihazlar ve işletim sistemleri: iOS, Android, özellikli telefonlar veya tüm cihazlar.

Adım 6. Bütçenizi ve Planınızı Ayarlayın

Facebook reklam kampanyanıza ne kadar para harcamak istediğinize karar verin. Günlük veya uzun süreli bir bütçe seçebilir, ardından reklamınızı gelecekte planlamak istiyorsanız başlangıç ve bitiş tarihlerini ayarlayabilir veya hemen yayınlamayı seçebilirsiniz.Ayrıca, isteğe bağlı bir maliyet ve teklif kontrolleri de ekleyebilirsiniz, bu kontroller, genel kampanyanız yerine işlem başına tutarları sınırlar.Reklam bütçenizi belirleme seçenekleri:Gelişmiş bütçe seçeneklerini kullanarak paranızı nasıl harcamak istediğiniz konusunda oldukça ince ayrıntılara girebilirsiniz.Reklamınızı yalnızca hedef kitlenizin Facebook’ta olma olasılığının en yüksek olduğu zamanlarda sunmayı seçebileceğinizden, Facebook reklamlarınızı belirli bir programa göre yayınlamanın bütçenizi harcamanın en verimli yolu olabileceğini unutmayın. Yalnızca reklamınız için uzun süreli bütçe oluşturduysanız bir program ayarlayabilirsiniz.Seçimlerinizi yaptığınızda ve kitle boyutu göstergesinden memnun olduğunuzda Devam’ı tıklayın.

7. Adım Reklamınızı oluşturun

Önce reklam biçiminizi seçin, ardından reklamınız için metin ve medya bileşenlerini girin. Mevcut formatlar, bu sürecin başında seçtiğiniz kampanya hedefine göre değişecektir.

izmir reklam ajansı

Reklamınızın tüm potansiyel yerleşimler için (mobil, masaüstü haber akışı, sağ sütun vb.) İyi göründüğünden emin olmak için sayfanın altındaki önizleme aracını kullanın. Seçimlerinizden memnun olduğunuzda, göndermek için yeşil Onayla düğmesini tıklayın, ardından Facebook’tan reklamınızın onaylandığını bildiren bir bildirim almayı bekleyin.

Facebook Reklam Özellikleri

Görsellerinizi ve videolarınızı Facebook reklamlarına hazırlarken aklınızda bulundurmanız gereken pek çok ayrıntı var. Bu ayrıntılar sık 

sık değişebileceğinden, bunları Facebook reklam boyutlarının yer aldığı ayrı, düzenli olarak güncellenen bir gönderide derledik. Facebook Reklamları İçin Metin ve Hedef Özellikleri En iyi Facebook reklamlarını oluşturmak için önerilen karakter sayılarını aklınızda tutmanız gerekir. Bu metin sınırlarının ötesinde olan her şey kesilecektir.Ayrıca, yukarıda açıklanan reklam kampanyası hedeflerinin her biri ile hangi tür Facebook reklamlarının işe yaradığını anlamanız gerekir.

Resim Reklamlar

Başlık: 25 karakter

Bağlantı açıklaması: 30 karakter

Gövde metni: 125 karakter

Kampanya hedefleri: Video görüntülemeleri hariç tümü

Video Reklamlar

Başlık: 25 karakter

Bağlantı açıklaması: 30 karakter

Gövde metni: 125 karakter

Kampanya hedefleri: Katalog satışları hariç tümü

Facebook Hikayeleri Reklamları

Metin: Belirlenmiş karakter sayısı yok. Reklamın üstünde ve altında 250 piksel metin 

içermemeyi hedefleyin.

Kampanya hedefleri: Katılım, mesajlar, katalog satışları, mağaza trafiği

Carousel Reklamlar

Başlık: 25 karakter

Bağlantı açıklaması: 20 karakter

Gövde metni: 125 karakter

Kampanya hedefleri: Katılım ve video görüntülemeleri hariç tümü

Slayt Gösterisi Reklamları

Başlık: 25 karakter

Bağlantı açıklaması: 30 karakter

Gövde metni: 125 karakter

Kampanya hedefleri: Hepsi

Koleksiyon Reklamları

Başlık: 25 karakter

Bağlantı açıklaması: yok

Gövde metni: 90 karakter

Kampanya hedefleri: Trafik, dönüşümler, katalog satışları, mağaza trafiği

Anında Deneyim Reklamları

Metin: Her biri 500 kelimeye kadar metin blokları.

Kampanya hedefleri: Potansiyel müşteri oluşturma, katalog satışları ve mesajlar hariç tümü

Messenger Gelen Kutusu reklamları

Başlık: yok

Bağlantı açıklaması: yok

Gövde metni: 125 karakter

Kampanya hedefleri: Trafik, uygulama yüklemeleri, dönüşümler, katalog satışları, mesajlar

Facebook reklamları yayınlamak için 4 akıllı ipucu

1. Kitle hedeflemeyle denemeler yapın.

Dar bir kitleyle başlayın ve her seferinde bir ilgi alanı kategorisi ekleyerek onu yavaşça genişletin. Örneğin, özellikle “Kapadokya Balon Turları” ile ilgilenen bir kitleyle 

başlayabilir ve birkaç hafta sonra bunu genişletebilirsiniz.“Balon Turu”, ardından “konaklama ve şarap turları” vb. Ekleyerek başlayabilirsiniz. Bu şekilde, hedef kitlenizi genişletmenin sonuçlarınızı nasıl etkilediğine dair bir fikriniz olacak.

2. Facebook Pikseli Kullanın

Facebook pikseli, Facebook reklam kampanyanız üzerinde büyük bir etkisi olabilecek küçük bir kod parçasıdır. Kodu web sitenize yerleştirdiğinizde, dönüşümleri izlemenize, sitenizde bir ürünü görüntülemiş olan kişilere yeniden pazarlama yapmanıza ve benzer kitleler oluşturmanıza olanak tanır.Daha gelişmiş Facebook Pixel stratejilerinden bazılarını uygulamaya henüz hazır olmasanız bile, şimdi yüklemelisiniz. Bu şekilde, Facebook reklamlarınızı optimize etmeye başlamaya hazır olduğunuzda izleme ve yeniden pazarlama verileriniz hazır olur.

3. Her Şeyi Test Edin

Facebook reklamlarınızda nelerin işe yarayıp nelerin yaramayacağına ilişkin varsayımlarda bulunmamak önemlidir. Yeni bir şey denediğiniz her seferinde, sizin için 

en önemli olan metriklerde iyileştirmeler yapıp yapmadığınızı görebilmek için önceki reklamlarınızla karşılaştırmalısınız.Facebook reklamları için en iyi uygulamalar sürekli değişiyor. Belirli hedef kitleniz için neyin işe yaradığını yalnızca siz bilirsiniz. Ve bu bilgiyi güncel tutmanın tek yolu test etmektir.

4. Performansı izleyin ve optimize edin

Facebook Reklam Yöneticisi kontrol panelinde kampanyalarınızın nasıl performans gösterdiğini yakından izleyin. Bir kampanya iyi performans göstermiyorsa, paranızı bunun yerine bir reklama yatırın.Yeni başlıyorsanız, küçük kitlelere ve bütçelere sahip birkaç reklam yayınlamak mantıklı olabilir. En çok neyin işe yaradığını belirledikten sonra, kazanan reklamı birincil kampanyanız olarak kullanın.

Facebook'a nasıl reklam verilir? İnstagram'a nasıl reklam verilir? gibi sorularınız varsa; hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

 

 

Yorumlar