İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 04.01.2021 14:15

İlhanart Blog

Google Çalışanlarından 2021 Dijital Pazarlama Tahminleri

Eşitlik, veri etiği ve evdeki tüketiciye ulaşmak; 2021 pazarlama gündemlerinde yer alan konu başlıkları arasında olacak. Peki, 2021 yılı içinde başka hangi dijital pazarlama eğilimleri büyük ses getirecek? Google liderlerinin 2021 yılı tahminlerini sizler için derledik.

  • Pazarlama Gündeminde Eşitlik  

Nishma Robb-Marka ve İtibar Pazarlama Direktörü, Google İngiltere

Black Lives Matter hareketi daha fazla uluslararası ilgi ve tanınırlık kazandıkça, 2020 ortalarında “Siyahların sahip olduğu işletme” terimine yönelik küresel arama ilgisi arttı. Bu, insanların sadece kampanyalar yoluyla değil, tüketiciler olarak aldıkları kararlarla da değişime yön vermeye çalıştıklarının güçlü bir göstergesiydi. Irk eşitliği konusundaki tartışma 2020'de ilerledi, ancak 2021'de insanlar, markalardan sadece konuşmaktan daha fazla şey bekleyecek. İşletmelerin giderek daha proaktif bir yaklaşım benimsemesi ve tüketicileri de aynısını yapmaları için güçlendirmesi gerekecek. Tüketiciler daha bilinçli alışveriş yapmakta ve paralarını nerede ve nasıl harcayacakları konusunda güce sahipler. Markalar, tüketicilerin beklentilerini karşılamazsa risk altında olabilirler. Örneğin, Siyahlara ait işletmeler için; fonumuzdan Google Dijital Atölye aracılığıyla beceri açığını kapatma ve ekonomik güçlendirmeye kadar sorunları ele alıyoruz. Eşitliğin gündemde olmasını sağlamak pazarlamacıların görevidir. Bu, dahili olarak farklı bir ortamın teşvik edilmesini ve kampanyalarınıza nasıl yaklaştığınızın farkında olmayı içerir.

  • Veri Etiği Çağı

Matt Brittin-Operasyon Müdürü

Bu yıl öğrendiğimiz bir şey varsa o da çevrimiçi araçların gerçek bir yaşam çizgisi olduğudur. İnternet kullanımı arttıkça, kullanıcıların gizliliklerini ve verilerini korumak daha da kritik hale geliyor. Kullanıcılar; markaların, verilerini korumalarını ve mevcut verileri nasıl kullandıkları konusunda net olmalarını bekler. Dijital sektörü, insanların ihtiyaçlarını karşılamak için uyum sağlamak zorunda. 2021'de veri etiği üzerine yapılan konuşmalar, artık birçok marka için eyleme dönüşecek. Dijital ekosistem, ancak insanlar ona güvenebilirse çalışır. Veri etiği, temel düzeyde bir uyumluluktan ziyade, kullanıcıların güvenliği için en doğru olanı yapmayı seçmektir. 2021 yılının getirdiği değişimler ile birlikte, şirketler kendi varoluşları için veri etiği konusunda daha bilinçli olan kullanıcıyı mutlaka bilgilendirmeli. Google’da veri etiği ilkesini, yaptığımız her şeyi bilgilendiren çalışmalar olarak düşünüyoruz. EMEA’daki Google müşterileriyle yapılan anket, büyük çoğunluğun veri etiği hakkında tartışmalar yaptığını gösterdi. Beşte biri, kendilerini yasal değişikliklere hazırlayan ve veri gizliliğine odaklanmış kıdemli bir ekip kurduklarını söylüyor.

  • Çerezsiz Bir Pazarlama Dünyası

Paul Coffey-Platformlar, Ortaklıklar ve Gizlilik Direktörü, EMEA, Google

Güçlü performans pazarlaması için ölçüm her zamankinden daha önemli hale geliyor. Başarılı bir çevrimiçi ölçüm, bir kişi bir reklama tıkladıktan sonra ne olduğu hakkında yararlı bilgiler kaydeden tanımlama bilgilerine büyük ölçüde bağımlı olmuştur. GDPR gibi kullanıcı gizliliği talepleri ve düzenlemeleri, geleneksel ölçüm yaklaşımlarının değişen ekosisteme göre gelişmesi gerektiği anlamına gelir. 2021'de, pazarlamacıların dijital kampanyalarının ne kadar başarılı olduğunu ölçmek için dönüşüm modellemesi gibi tekniklere güvenmeleriyle birlikte, yenilikçi gizlilik ilkesi ölçümüne sürekli bir vurgu yapılacaktır. Üçüncü taraf tanımlama bilgilerinin olmadığı bir dünyada performans ölçümünüzü geleceğe hazır hale getirmek için yerinde kalıcı etiketleme ve analizlere sahip olmanız, doğru izinleri toplayarak ve bunları güvenli bir şekilde saklayarak kullanıcıların seçimlerine saygı duymanız ve birinci taraf verilerine yatırım yapmanız gerekir. Güçlü ve sağlam bir altyapı oluşturarak, daha az veriyle daha fazlasını ölçebileceksiniz.

  • Evdeki Tüketiciye Ulaşmak

Jannika Bock - Müşteri Çözümleri Direktörü, Orta Avrupa, Google

COVID-19 nedeniyle, tüketiciler evde her zamankinden daha fazla zaman geçiriyor. Bununla birlikte, birleştirilmiş deneyimler için temel insan ihtiyacı devam ediyor. İnsanlar bilgilenmek, eğlenmek ve bağlantıda kalmak için video içeriklerine giderek daha fazla ilgi gösteriyorlar. 2022'de tüketici internet trafiğinin %80'inden fazlasının video içerikleri tarafından yönlendirileceği tahmin ediliyor. Pandemi sırasında dijital kullanımın artması ile birlikte bu eğilimin hızlanması bekleniyor.İnsanlar evde kaldıkça büyük ekranda içerik izlemeyi tercih etmeye başladı. Pandemi, TV ekranlarına geçişi güçlendirdi. Mart 2020'de YouTube’un TV’de yıllık bazda %80 artmasıyla birlikte çevrimiçi videoların da genel izlenme süresi arttı. Bu değişim, markaların tüketicilerle yeni yollarla bağlantı kurma fırsatları yaratıyor. Bazı markalar bunu zaten yaptı. İsviçreli ayakkabı markası "On", salgın nedeniyle Wimbledon kampanyası başarısız olduğunda yeni bir spor ayakkabı lansmanı için YouTube’da canlı yayın etkinliği oluşturdu. 2021'de başarılı olmak demek, tüketiciye ulaşmak ve onlarla etkileşim kurmak için çevrimiçi video trendinden yararlanmak anlamına demek olacaktır.

  • Tüketici Eğilimlerindeki Sürdürülebilirlik Talebi

Tiphanie Goisbeault-Pazar İçgörüleri Uzmanı

Pandemi ile birlikte, tüketicinin sürdürülebilirlik talebi de güçlendi. Tüketiciler satın alma kararlarını verirken, çevre üzerindeki etkilerini ve ürünün/hizmetin geri dönüştürülebilir olup olmadığını da dikkate almaya başladı. Google Trendler,“yemek” kategorisinde insanların giderek “sürdürülebilir”, “yerel yemek” ve “veganlık” kelimelerini arattığını gösteriyor. nsanlar, markaların somut eylemlerle sorumluluk ve şeffaflık göstermesini isterler. Sürdürülebilirlik üzerine yapılan araştırmalar, sürdürülebilir özellikler yaratmanın, karar verme aşamasında, müşteri algılarını etkilediğini gösteriyor. Google CEO’muz Sundar Pichai, 2030 yılına kadar tüm Google veri merkezlerinde 7/24 karbonsuz enerji ile çalışmayı taahhüt etti. Sürdürülebilirlik çalışmalarının ön saflarında yer alan markalar, ister ortaklıklar ister endüstri çapında girişimler ister yeni üretim ve geri dönüşüm teknikleri yoluyla, sürekli olarak çevresel çabalarını iyileştirmenin yollarını arıyor. İşletmenin daha geniş bir ekosistem içinde nasıl çalıştığı konusunda şeffaf olmak ve somut ilerleme göstermek pazarlama ekibinin görevleri arasına girmeyi başardı ve bu süreç 2021 yılında da devam edecek.

  • İş Büyümesinin Anahtarı: Mobil Uygulamalar

Eli Lassman’ın-KOBİ Doğrudan Pazarlama ve B2B İçerik, Reklam Pazarlama, Google U.K. 

2020'deki en büyük medya tüketimi, mobil cihazlarda harcanan zamandı. Küresel olarak, yılın ilk yarısında telefonlarımızda 1,6 trilyon saatin üzerinde vakit geçirdik. Üçüncü çeyrekte, uygulama kullanımı her ay harcanan 180 milyar saat ile yıllık bazda %25 arttı. Aynı araştırma, uygulamanın popülerliğindeki bu artıştan fayda sağlayan kategorilerin “yemek dağıtımı, oyunlar, çevrimiçi eğitim, eğlence ve alışveriş” olduğunu vurgulamaktadır. COVID sonrası tüketici öngörü anketlerine, tüketicilerin %30'u alışveriş deneyimlerinin eskisi gibi olmayacağına inanıyor. Bu, perakendecilerin uygulamalarda büyüme fırsatını yakalaması anlamına geliyor. Kullanıcıların uygulamaları telefonlarına indirmesi, marka ile yakınlığının önemli göstergelerinden birisidir. Uygulama kullanıcıları daha sadık müşteriler olma eğilimindedir. Uygulama kullanıcıları, diğer mobil müşterilerden üç kat daha fazla para harcıyor. Bu eğilim 2021’de de devam edecek. Dolayısıyla işletmeler, uygulama stratejilerine öncelik vermeli ve bunun müşterileri için kullanışlı bir kanal olmasını sağlamalıdır.

  • Otomasyonu ve Tüketici Güveni

Onno Benninga-Satış, Arama ve Otomasyon Direktörü

Tüketici davranışları geçen yıl önemli ölçüde değişti. Markalar, pazardaki yerlerini korumak ve ortaya çıkan ihtiyaç ve beklentileri karşılamak için bazı hizmetlerini otomatikleştirmeye çalışmalıdır. Pazarlama otomasyonları, bir otomatik doldurma işlevi, yinelenen siparişleri yönetme veya bir müşteri hizmetleri sohbet robotu kullanarak markaların daha verimli olmasına yardımcı olabilir.Bununla birlikte, markalar sosyal kurallara da çok dikkat etmelidir. Tüketicilerin kişisel verilerini korumaya özen göstermelidir. Bir marka ile müşterileri arasındaki ilişki güvene dayalı olduğunda, insanlar kişisel bilgilerini paylaşmaya daha açık hale gelir ve bu da otomatikleştirilmiş hizmetlere yardımcı olur. Markalar, 2021'de kişisel verileri nasıl ve neden kullanacakları konusunda şeffaf olmalı. Bu strateji güven inşa ederek, otomasyonda sağladığınız deneyimi optimize etmenize olanak tanır, Stratejiniz ancak şeffaf, iki yönlü değer alışverişi olduğunda başarılı olacaktır.

Pandemi nedeniyle önemli ölçüde yeniden şekillenen dijital pazarlama sektörü  hakkında bilgi almak, hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı “İlhanart Pazarlama Ajansı” olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar